امام جمعه شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: رونق شیلات مورد غفلت قرار گرفته است
  • اقتصادی

  • بهمن 07، 1400 - 10:55


 حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با بیان اینکه شیلات می تواند یکی از محورهای توسعه بندرلنگه باشد گفت: متاسفانه رونق شیلات در این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته است.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه ،از اداره شیلات و ایستگاه تحقیقاتی نرم تنان بندرلنگه بازدید کرد.

امام جمعه شهرستان بندر در این بازدید بیان کرد: محور توسعه شهرستان بندرلنگه با وجود بیش از سیصد کیلومتر مرز دریایی و  بیش از ۱۰ بندر مهم توسعه شیلات و فعالیت های شیلاتی است.

وی افزود: جای تاسف است که با وجود ظرفیت شیلاتی که در شهرستان بندرلنگه وجود دارد اما یک رشته مرتبط با شیلات در دانشگاههای متعدداین شهرستان وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه خاطر نشان کرد : باتوجه به دائر شدن در آینده نزدیک سایت بسیار بزرگ پروش میگو در شهرستان و فراهم شدن زمینه اشتغالزایی جا دارد در شهرستان رشته هایی مرتبط با پرورش، تکثیر و دیگر فعالیت مرتبط با آبزیان و شیلات در دانشگاهها و دبیرستان های ما ایجاد شود.

اسماعیل نیا یاد آور شد : بی مهری مسئولان به شیلات باعث تعطیلی و روی زمین ماندن بسیاری از ظرفیت های شیلاتی شده است که  این خود جای بسی تاسف و ناراحتی دارد چرا که توسعه پایدار شهرستان بندرلنگه با ظرفیت های بی نظیر آن در گرو رونق شیلات می باشد.

 وی  در پایان از ظرفیت های شیلاتی این مرکز وآزمایشات و تحقیقات و فعالیت های که زمینه ورود سرمایه گذاران در عرصه پروش خیار دریایی، صدف های خوراکی، ماهی های زینتی ،تولید میگوی متراکم و ماهی در قفس اشاره نمود و از سرمایگذاران به سرمایه گذاری شیلاتی دعوت نمود تا رونق در این شهرستان دوباره شکوفا شود.