از ساخت مسکن محرومین تا فعالیت در بستر مجازی
  • اجتماعی

  • آذر 13، 1400 - 05:31


مسئول قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد خبر داد:

از ساخت مسکن محرومین تا فعالیت در بستر مجازی

حجت الاسلام نورالدینی از اجرای طرح پنجشنبه های رضوی در این روستا خبر داد‌ و گفت: ساخت و ترمیم مسکن‌ محرومین و همچنین فعالیت در بخش های مختلف مجازی از اقدامات این قرارگاه است.

به گزارش دریای اندیشه ؛مهدی نورالدینی مسئول قرارگاه تحول شهید تختی نژاد محله رینن بزرگ در گفتگو با خبرنگار ما به تدوین شناسنامه این محله اشاره و اظهار کرد: روستای رینن بزرگ با جمعیت ۲۴۸ نفر بوده که جمعیت ثابت این روستا، ۱۰۰ نفر است.

وی در ادامه افزود: روستای رینن بزرگ دارای ۱۱۰ نفر بسیجی است که از این تعداد؛ ۸۰ برادر بسیجی فعال و ۳۰ برادر بسیجی عادی است.

مسئول قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ تصریح کرد: این قرارگاه یک چشم انداز یک ساله تدوین کرده است که اهم موارد تعیین شده در این چشم انداز اعم از تربیت نیروی انسانی مومن و انقلابی، آگاه سازی خانواده ها و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد اشتغال پایدار، کمک به قشر آسیب پذیر، شناسایی و معرفی جوانان به نهادهای انقلابی است.

نورالدینی به مقایسه وضعیت محله قبل و بعد از ایجاد قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ اضافه کرد: تا قبل از تشکیل قرارگاه یادشده؛ این محله فاقد شورای اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی و فضاسازی مناسبتی بود. همچنین ایجاد زیرساخت های محله در حد حسینیه و مسجد و مدرسه باقی مانده و از اغلب شاخص هایی که می بایست وجود داشته باشد بی بهره بود. اما با ایجاد این قرارگاه و تشکیل کارگروه های تخصصی یادشده، شکل متفاوتی از روستا را به معرض نمایش گذاشتیم.

نورالدینی با بیان اینکه در قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ، ۶ کارگروه تخحصی تشکیل شده است که هر کارگروه فعالیت های بسیار خوبی را در حوزه های مختلف انجام داده است، گفت: کارگروه ها تحت عنوان راهبردی، تحول و توسعه، فرهنگی و مردم یاری و سازندگی، دفاعی امنیتی، فضای مجازی و رسانه نام گرفته اند که هر کدام به وظایف و رسالت های محوله می پردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگروه مردم یاری و سازندگی قرارگاه تحول محله رینن بزرگ به خوبی توانسته در زمینه جذب خیرین و رفع مشکلات مردم گام های موثری بردارد، گفت: کارگروه تحول و توسعه در حوزه جاده، تامین چمن مصنوعی و آب رسانی با تمام قدرت وارد میدان شده و درحال فعالیت است.

مسئول قرارگاه تحول محله رینن بزرگ با اشاره به اینکه کارگروه فرهنگی نیز در تمامی مناسبت های ملی مذهبی به ارائه برنامه می پردازد، افزود: در این کارگروه فعالیت هایی از قبیل مسابقات اذان، قرآن، نقاشی و.. ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

نورالدینی اضافه کرد: در درون برنامه های فرهنگی دو طرح شاخص اعم از «پنج شنبه های رضوی» و «خلیل آسا» تدوین شده است. طرح پنج شنبه های رضوی بدین صورت است که هر پنج شنبه، یک خانواده به‌عنوان میزبان برای اموات خود خیرات می‌کند و زیارت عاشورا قرائت می‌شود.

وی همچنین افزود: در طرح «خلیل آسا» نیز ابتدا کیف های دانش آموزان را تعویض و کیف هایی مزین با نام شهدا در اختیارشان قرار داده ایم و از آنان خواستیم که هر کدام یک شهید را مدنظر قرار دهند یا یک شهید معرفی می‌کنیم و از دانش آموزان تقاضا داریم زندگی نامه شهید را مطالعه کنند و کارهایی که به نفع شان است از شهید الگو برداری کنند.

مسئول قرارگاه تحول محله رینن بزرگ تصریح کرد: در کارگروه سازندگی و مردم یاری کارهای بسیار خوبی انجام شده است، در زمینه ساخت حوضچه و ساختمان برای فرادی که توانایی انجام آن را نداشتند اقداماتی انجام شده است و حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون ریال صرفه جویی شده است.

نورالدینی با بیان اینکه کارگروه فضای مجازی و رسانه نیز خوش درخشیده و با تشکیل گروهی در فضای مجازی، به فعالیت های خود ادامه می دهد، گفت: در این کارگروه؛ اپلیکیشن «سردار دلها» طراحی شد. همچنین نرم افزار «نماوا» یکی دیگر از دستاوردهای کارگروه فضای مجازی و رسانه بود که در حاشیه دومین نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه های تحول محلات بسیج، رونمایی شد.

وی به چشم انداز ۵ ساله قرارگاه تحول محله شهید تختی نژاد رینن بزرگ اشاره و ابراز داشت: برخورداری از محله انقلابی و پویا، بهره گیری از جوانان مومن در امور اجرایی محله، کمک به افراد نیازمند محله تا رسیدن به تمکن مالی و ایجاد اشتغال پایدار و شناسایی و معرفی جوانان به نهادهای انقلابی از جمله موارد مدنظر درچشم انداز ۵ ساله است.