بانک هاقراردادها را الکترونیکی کنند
  • اجتماعی

  • مهر 26، 1400 - 06:18


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی:

بانک هاقراردادهای بانکی را الکترونیکی کنند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:بانک های هرمزگان مصوبه های فرادست از جمله کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند و بیشترین ضربه به تولید در استان از سوی بانک هاست.

به گزارش دریای اندیشه؛محمدرضا صفادر نشستی خبری اظهار کرد: شعار اتاق بازرگانی در دوره نهم «اتاق شیشه‌ای» بوده است به این معنی که تمامی فعالیت‌های خود را به‌صورت شفاف به رسانه‌ها و مردم شریف هرمزگان نمایش می‌دهیم. اتاق بازرگانی امروز آن اتاق سابق نیست و در این راستا از تمامی همکارانم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: زمانی که اتاق را تحویل گرفتیم در بین ۳۴ اتاق در جایگاه ۳۴ بود و امروز جایگاه اتاق بازرگانی هرمزگان ۱۳ است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم جزء ۱۰ اتاق برتر کشور باشیم .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان با اشاره به رشد 200 درصدی در دوران کرونا تصریح کرد:  توانسته ایجاد دفاتر نمایندگی بندرلنگه، قشم، جاسک و میناب جهت جذب سرمایه‌گذار، صدور گواهی و جلوگیری از جعل اسناد گواهی مبدأ را در این دو سال داشته‌ایم.

صفا همچنین عنوان کرد: خدمات ۲۴ ساعته صدور گواهی مبدأ در بندر شهید رجایی، سیستمی کردن تمامی اطلاعات مربوط به صدور گواهی مبدأ، نمایش آمار صادرات بر روی سایت اتاق بازرگانی که رشد ۹۸ درصدی به‌خصوص در صادرات به امارات، عمان، چین داشته، ازجمله کارهای صورت گرفته در ۲ سال اخیر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان بیان کرد: در سال ۹۹ حدود ۳۵ دوره آموزشی برگزار کردیم که بیش از ۵۰۰ ساعت دوره و بیش از ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش بوده و نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشتیم. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۹ دوره آموزشی برگزار کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه  تعداد ۱۲ کمیسیون تخصصی با توجه به نیازهای استان شکل گرفته است اظهار داشت: کمیسیون‌ها به عنوان بازوان مشورتی اتاق برای خروج بخش خصوصی از مشکلات عمل می‌کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های فراوان در هرمزگان ۹ تشکل در زمینه‌های مختلف اقتصادی ایجاد شده و حمایت‌های قابل‌توجهی نیز در جهت تأمین رفاه تشکل‌های زیرمجموعه انجام شده است.

صفا خاطرنشان کرد:  مرکز داوری اتاق بازرگانی دارای صلاحیتی اختصاصی برای رسیدگی به اختلافات تجاری و اقتصادی است  که در همین راستا کارگروهی با هدف توسعه مرکز داوری شکل دادیم و ۱۹ فقره تفاهم‌نامه با اتحادیه‌ها و صنوف مختلف منعقد کردیم.

وی اظهار کرد: افرادی که در پارلمان بخش خصوصی هستند هیچ دریافت مالی ندارند و خوشبختانه این پارلمان در سال‌های اخیر دچار تحولات خوبی شده است.  از زمانی که کار خود را آغاز کردیم تنها ۵۴۸ کارت بازرگانی در استان موجود بود که امروز به هزار و ۶۰۰ کارت رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان بیان کرد: در زمینه کارهای عام‌المنفعه برای استان، اتاق بازرگانی در آینده‌ای نزدیک ساختمانی برای بخش تشکل‌های اقتصادی خریداری کرده و ۱۰ مدرسه خواهد ساخت و به نام بازرگانان استان به مردم هرمزگان هدیه خواهد کرد.

صفا با اشاره به اینکه  هرمزگان در درآمدزایی پنجمین استان کشور است اما در زمینه محرومیت نیز در رتبه سوم قرار دارد. امیدوارم این آمار با حضور آقای دوستی، تغییر فاحشی داشته باشد.استاندار جدید دردآشنای تولید است و با تجربه خود می‌تواند استان را به رونق اقتصادی برساند.

 

 

 

 

صفا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: محدودیت های کارشناسی نشده با وضع مقررات آنی در صادرات و واردات و برگشت ارز ، هنگام اجرا به مانعی برای فعالیت های تجاری واقتصادی تبدیل می شود.

وی با اشاره به سابقه استاندار هرمزگان در اجرای پروژه بزرگی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس ، اظهار داشت:آشنایی نماینده عالی دولت در استان با حوزه صنعت وتولید، فعالان این عرصه ها را به کاهش مشکلاتشان امیدوارکرده است.

رییس اتاق بازرگانی استان اختصاص یارانه در حامل های انرژی به تولیدکنندگان را یکی از راهکارهای موثری دانست که استاندار هرمزگان می تواند با پیگیری آن به بخش تولید و صنعت کمک کند.

وی  گفت: در پایان دوره هشتم ، اتاق بازرگانی استان بین ۳۴استان کشور آخرین جایگاه را داشت که اکنون به رتبه سیزدهم رسیده و برای کسب رتبه های بک رقمی هدف گذاری کرده ایم.

رییس اتاق بازرگانی کمک به ساماندهی تعاونی های  مرزنشینان، ایجاد مشاغل پایدار، برگزاری نشست های منظم ودوره ای  با فرمانداری‌ها و صادرکنندگان و بررسی مشکلات را بخش دیگری از فعالیت های انجام شده دانست .

وی خاطرنشان شد : عملکرد  صادراتی اعضای اتاق به صورت ماهانه در پورتال (سایت) اتاق بازرگانی منتشر می شود که آمارهای این بخش رشد ۹۸ درصدی   صادرات به امارات، عمان، چین و تعدادی دیگر از مقاصد تجاری را نشان می دهد.

صفا، خرید ۳۰۰میلیارد ریال کالاهای پزشکی مورد نیاز دوران کرونا برای مراکز درمانی استان را اقدامی در راستای مسوولیت های اجتماعی معرفی کرد.

این مسئول  در بخش دیگری از اظهارات خود به عزم اتاق بازرگانی به ساخت 10 مدرسه در استان و نام‌گذاری آنان به نام بازرگانان مطرح و فقید هرمزگان اشاره و اظهار داشت: برنامه ساخت درمانگاه خیریه نیز در دستور کار داریم.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان این که این اتاق سابقه 80 ساله دارد، عنوان داشت: از سال 1311 که فعالیت اتاق بازرگانی بندرعباس آغاز شد در کشور فقط 3 اتاق بازرگانی ایجاد شده بود و بازرگانان این منطقه نقشی دیرینه در توسعه داد و ستد با دنیا داشته‌اند.

وی در پایان  تصریح کرد: ساختمان جدید اتاق بازرگانی تلفیقی از یک سازه سنتی و مدرن است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید. در قشم و بندرلنگه نیز دفاتری خریداری شده است و در کیش نیز با وجود 10 سال فعالیت، هنوز مستأجریم که برنامه داریم تا آنجا نیز با تجمیع منابع، ساختمان مناسبی خریداری کنیم.