برنامه های منطقه ویژه خلیج فارس برای ایجا جهش تولید تشریح شد
  • فرهنگی

  • فروردین 16، 1399 - 10:49


مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن بیان اهداف و برنامه‌های این منطقه عظیم اقتصادی، عزم راسخ برای ایجاد جهش تولید در سال پیش رو را مستلزم مجاهدت جهادگران اقتصادی کشور دانست.

 

به گزارش دریای اندیشه ،حسن خلج طهرانی» در تشریح اهداف منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در راستای ایجاد جهش تولید بیان داشت: در سال پیش رو تلاش داریم تا با تسهیل بستر تولید و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای دست‌یابی به این هدف بتوانیم چرخ های اقتصاد کشور را بیش از پیش به حرکت درآوریم و ارزآوری بیشتری برای ایران اسلامی ایجاد کنیم.

وی افزود: تکمیل پروژه احداث دیوار جاده و فنس پیرامونی، احداث پل روگذر سایت شمالی به سایت توسعه و جذب سرمایه گذار و تسطیح ۵۰۰ هکتار از اراضی سایت توسعه و احداث خیابان های اصلی آن از جمله اقدامات عمرانی است که امیدواریم در سال پیش رو محقق شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ادامه تکمیل پروژه گازرسانی به نیروگاه سایت میانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنان چه این پروژه را نیز به اتمام برسانیم کمک شایانی به افزایش تولید در این منطقه عظیم اقتصادی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از آب‌رسانی به شرکت های مستقر در سایت ۶۰۰ هکتاری مطابق طرح جامع آب و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب و شبکه توزیع آب فضای سبز سایت جنوبی، جمع آوری و هدایت سیلاب های سایت شمالی و ارائه برنامه زمانبندی و همچنین ارائه گزارش توجیهی مطالعات فنی و اقتصادی و زیست محیطی اجرای لایروبی اطراف اسکله، حوضچه چرخش و کانال دسترسی نیز غافل نخواهیم شد.

خلج طهرانی تعمیرات اساسی پل دسترسی، آبگیر و اسکله منطقه ویژه را یکی دیگر اهداف مهم در سال جهش اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: اخذ مجوز احداث ساختمان پنجره واحد کسب و کار منطقه ویژه می تواند در ایجاد جهش اقتصادی بسیار موثر باشد.

وی بر توسعه‌ی زیرساخت های تامین برق منطقه نیز تاکید کرد و گفت: توسعه پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت لشکری، اجرای خط انتقال به پست ۶۳/۲۰ سایت شمالی و بهبود زیرساخت‌های برق رسانی نیز در برنامه های ما قرار دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در پایان دستیابی به این اهداف را  بدون جانفشانی و ازخودگذشتگی پرسنل این منطقه اقتصادی میسر ندانست و گفت: در این مجال بار دیگر به تمام مجاهدان سنگر جهاد اقتصادی خداقوت عرض می کنم و امیدوارم پیام نهفته در تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله‌ی اقتصاد را به خوبی درک کرده باشند و بار دیگر شاهد مجاهدت و دلاورمردی آنان باشیم.