جلوگیری از تبدیل فضای سبز به سایر کاربری ها
  • اجتماعی

  • مهر 21، 1400 - 11:57


شهردار بندرعباس تاکید کرد:

جلوگیری از تبدیل فضای سبز به سایر کاربری‌ها/ قول مساعد راه و شهرسازی برای احداث پارک 100 هکتاری/ کاشت کنوکارپوس ممنوع می‌شود

 

شهردار بندرعباس گفت: به هیچ وجه موافق تغییر کاربری بخش‌های فضای سبز شهر به سایر کاربری‌ها نیستیم و این مسئله جلوگیری می‌شود.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: فضای سبز به عنوان تولید کننده اکسیژن شهر نیازمند توجه ویژه است.

وی با تاکید بر دیگر مزایای فضای سبز شهری افزود: به هیچ وجه موافق تغییر کاربری بخش‌های فضای سبز شهر به سایر کاربری‌ها مانند کاربری‌های مسکونی و تجاری نیستیم و از این مسئله جلوگیری خواهد شد.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه کاربری‌های فضای سبز صرفا به پارک‌های محله‌ای و بوستان تبدیل می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه در حوزه نگهداری از پارک‌ها و فضاهای سبز به دلایل مختلف اقلیمی، اجتماعی و مدیریتی دچار مشکل هستیم که سعی داریم با برنامه‌های مشخص برای این حوزه، اوضاع را بهبود ببخشیم.

نوبانی همچنین از قول مساعد مدیرکل راه و شهرسازی به منظور اختصاص یک زمین ۱۰۰ هکتار برای احداث بوستان خبر داد و عنوان کرد: با اختصاص این زمین و ساخت یک بوستان بزرگ، بخشی از نیازهای شهر در حوزه فضای سبز مرتفع می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه نیز با بیان اینکه موضوع فضای سبز برای من حساس است، گفت: امیدواریم با پیگیری‌های لازم و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده، دغدغه ها شهروندان رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه کاشت گونه کنوکارپوس باید به طور کلی متوقف شود، عنوان کرد: بدون شک کاشت گونه‌های مختلف از درختان بومی جایگزین این گونه می‌شود.