جلسه آنلاین پژوهشی با هدف کاهش هزینه ها و ارتقای تکنولوژی در سیستم فیلتراسیون گاز، برگزار شد
  • اجتماعی

  • مهر 14، 1400 - 07:42


دومین جلسه آنلاین پژوهشی  شرکت گاز هرمزگان با شرکت دانش‌بنیان در‌خصوص‌ طراحی و ساخت سنسور اختلاف فشار در سیستم فیلتراسیون با هدف کاهش هزینه ها و ارتقای تکنولوژی، برگزار شد.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان، سید حمید رضاموسوی، مسئول پژوهش و فناوری شرکت گاز استان هرمزگان  ضمن اشاره به جلسه آنلاین پژوهشی با یکی از شرکت های دانش بنیان در‌خصوص‌ طراحی و ساخت سنسور اختلاف فشار در سیستم فیلتراسیون با هدف کاهش هزینه ها و ارتقای تکنولوژی، افزود: یکی از اولویت های فنی شرکت گاز هرمزگان در  در سال ۱۴۰۰ ، موضوع «طراحی و خلق دانش فنی به منظور تعیین زمان مناسب تعویض فیلترهای گاز به جای DP سنج های، موجود و ساخت نمونه اولیه» بوده  که این موضوع با همکاری واحد‌های اندازه گیری و بهره برداری ، توسط گروه پژوهشی واژه درحال پیگیری و بررسی های لازم بمنظور تکمیل فرایند و پیمان  سپاری می باشد .

وی افزود: نظر به آلودگی خطوط گازی وتعویض  میزان قابل توجهی از  فیلتر المنت ها در ایستگاه های تقلیل فشار،  ضرورت توجه به نگاه علمی به این موضوع با هدف صرفه جویی در میزان خرید فیلتر المنت ها وصرفه جویی در منابع مالی شرکت از اهداف دیگر این پروژه پژوهشی می باشد. 

مسئول پژوهش و فناوری شرکت گاز استان هرمزگان، تصریح کرد:  دقت بالا در ارسال اطلاعات به سامانه مانیتورینگ و حذف ترددهای اضافی  بهره بردار بمنظور بررسی میزان گرفتگی فیلتر المنت، از دیگر اهداف این پروژه می باشد.

موسوی ضمن تشکر از همکاری روسای محترم  واحد های اندازه گیری، توزیع گاز و ناحیه گاز بندرعباس، افزود : کل روند پروژه در 4 فاز پیش بینی شده و مقرر است گروه پژوهشی نسبت به بازدید تکمیلی از یکی از ایستگاههای تقلیل فشار به عنوان پایلوت و همچنین بازدید از سامانه  مانیتورینگ واحد اندازه گیری و توزیع گاز  شرکت اقدام و  پس از انجام مطالعات و جمع آوری داده ها، بخش های مختلف دستگاه اعم از الکترونیکی، مکانیکی و  نرم افزاری، طراحی و ارزیابی شود.

وی اظهار امیدواری کرد : با همکاری کلیه واحد‌های مرتبط امکان ارایه این تکنولوژی به سایر شرکت های مشابه در سطح کشور وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است در طراحی و ساخت این سنسور از تکنولوژی جدید سنجش فشار بدون نمونه برداری از گاز استفاده می شود .