جنجال برای خدمت یا قدرت؟
  • اجتماعی

  • مهر 18، 1400 - 06:48


علی ستاری

به گزارش سرویس سیاسی روزنامه دریای اندیشه پس از کش و قوس های فراوان و طرح شدن نام افراد بسیاری به عنوان گزینه تصدی استانداری هرمزگان از راستی تا جراره و طباطبایی و هاشمی تختی و ... تا افرادی که در جو غیرشفاف استان سعی در طرح نام خود داشتند  با رای قاطع اعضای هیات دولت سیزدهم مهدی دوستیِ ۴۱ ساله که در کشور و بین جوانان گام دومی به عنوان نخبه مدیریت و سازندگی شناخته می شود و در ۳۱ سالگی توانسته است مجری ساخت  بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازیِ جهان باشد و با جوانان دهه شصتی این پالایشگاه عظیم را به بهره برداری برساند به عنوان استاندار جدید هرمزگان انتخاب شد.

دوستی که از گزینه های نزدیک به دکتر سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا(ع)‌ و دبیر فعلی شورای عالی مناطق آزاد کشور است و حضورش در راس یکی از بزرگترین هلدینگ های سازندگی و محرومیت زدایی کشور او را به گزینه ای مطلوب و متمایز با دیگر گزینه های مطرح جهت استانداری کرده است شاید مناسب ترین نوشدارو برای هرمزگانی باشد که شاخص فلاکت،فقر و بیکاری در آن در حال رکورد زنی است و قطعا دولت اگر می خواست برای وضعیت فعلی هرمزگان چاره ای بیاندیشد باید فارغ از نگاه سیاسی و ناسیونالیستی گزینه ای ویژه را برای این استان در نظر می گرفت که الحمدالله محقق شده است.

متاسفانه این روزها شاهدیم که  برخی از افراد حاضر در استان که داعیه دلسوزی، خدمت و مطالبه گری شان گوش عالم را کر کرده است در برابر انتصاب این گزینه جهادی و کارآمد که گوشش بدهکار زد و بندهای سیاسی تحت عنوان های مختلف نیست مقاومت کرده و از قوه قهریه در برابر او استفاده می کنند

کسانی که در برابر گزینه هایی ضعیف تر از این جوانِ انقلابی سر خم کرده بودند و قطعا امروز سهمی عظیم در شاخص فلاکت هرمزگانی دارند که دست کم دو دوره است که خواب از سرش پریده است و بیدار است.

قطعا قطعا و قطعا دخالت نمایندگان مجلس در امر انتصاب استانداران و مدیران آسیبی بزرگ به جامعه و استان وارد می کند؛ بارها و بارها دیده ایم که مدیری به دلیل وام دار بودن به نماینده ای دیگر و به خاطر جلب رضایت او کار دسته ای دیگر را که مخالف با شخص شخیص نماینده هستند راه نیانداخته و یا کم ندیده ایم که در ادبیات سیاسی مردم گفته شود فلان اداره و سازمان متعلق به طرفداران فلان نماینده است و این ها قطعا آسیب است و قطعا فساد و رانت خواری!

جنابان نماینده مگر شما در آن جلسه با رهبر انقلاب اسلامی که آقا به صراحت فرمودند نمایندگان در انتصابات دخالت نکند حضور نداشتید؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت بیان کردند: «یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکل فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنایی را من کاری ندارم، امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.»

حال شما انقلابی تر از رهبر معظم انقلاب اسلامی هستید یا این‌که بحث دیگری در جریان است!

آنچه که از علایق و سلایق برخی از نمایندگان دیده می شود این است که این عزیزان معترض قطعا در برابر انتصاب گزینه های جوان و بومی مطرح برای استانداری هرمزگان مقاومت می‌کردند و شاید توافقشان نهایتا بر روی گزینه ای پا به سن گذاشته و غیر بومی ختم می شد که بتواند همسو با نمایندگانی باشد که به هر صورت زمان زیادی از خدمتشان در مجلس نمانده است.

آقایان نماینده وظيفه شما انتصاب استاندار و مدیرکل و شهردار نیست مگر شما عزیزان در انتخاب رئیس مجلس، روسای کمیسیون ها، ناظرين و .... نظر دولت را جویا می شوید که دولت موظف باشد چنین کند هر چند که اگر نظر دولت را جویا می شوید کاریست بس غلط!

شما وظیفه قانون گذاری، نظارت و کمک به تامین ابزار مدیران استانی از طریق ارتباط در سطح وزارتخانه ها را دارید نه اینکه هنوز دولت انقلابی آغاز به کار نکرده با رئیس جمهور و وزرایش وارد جنگ و قهر شوید.

البته اینها که مطرح کردیم تلنگری به نمایندگان کل کشور است و شاید برداشتی سوتفاهم وار از سخنان برخی از نمایندگان استان هرمزگان از این رو سعی کردیم با نمایندگان استان نیز مصاحبه ای ترتیب دهیم که در همین راستا موفق به ارتباط گیری با یکی از نمایندگان "حسین رئیسی" نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی شدیم و او در این باره گفت:

یک نگرانی هایی در باب شیوه انتخاب و معرفی استاندار جدید هرمزگان وجود داشت که مجمع نمایندگان استان بر اساس مطالبه ای که مردم داشتند و این انتظار وجود داشت که از نیروهای توانمند هرمزگان در سطح معاونین وزیر، مدیران ملی یا حداقل استاندار استفاده شود رایزنی ها و تلاش هایی را انجام داده است.

وی افزود: مسئله مطرح شده به معنای قهر نمایندگان استان یا عدم همکاری با استاندار جدید نیست و قطعا شخص آقای دوستی در اين انتخاب و فرآیند نقشی نداشتند و قطعا مجمع با استاندار جدید همکاری خواهد داشت.

رئیسی بیان کرد: برنامه های آیت الله رئیسی مورد تائید نمایندگان مردم در مجلس است و در همین مدت کوتاه رياست جمهوری هم مورد اقبال مردم قرار گرفته است از این رو رایزنی هایی در حال انجام است و در روزهای آتی نشست هایی با برخی از اعضای دولت من جمله وزیر کشور برگزار می شود تا سوتفاهم های موجود رفع شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم هرمزگان و مجمع نمایندگان با قدرت در کنار استاندار جدید خواهند بود تا مشکلات مردم رفع شده و شاهد تحقق شعار تغییر به‌نفع مردم باشیم.

 

انتهای پیام/