حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی طی ۵ ماه آینده
  • فرهنگی

  • مرداد 12، 1399 - 09:33


معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند حذف دفترچه های بیمه درمانی گفت: امیدواریم ظرف حداقل پنج ماه آینده بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت در ارتباط با حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام دهیم.

مهرداد قریب

درباره زمان حذف کامل دفترچه های بیمه درمانی اظهار کرد: امیدواریم ظرف حداقل پنج ماه آینده بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت در ارتباط با حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام دهیم.

وی در ادامه به غیرحضوری شدن استعلام اعتبار دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای خرداد ماه اشاره کرد و گفت: با غیرحضوری شدن استعلام، استحقاق درمان و تمدید خودکار اعتبار دفترچه ها شاهد آن بودیم که میزان مراجعات به شعبات و کارگزاری های تامین اجتماعی تا ۳۸ میلیون مورد کاهش یافته و رضایتمندی خوبی به دنبال داشته است.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شش روش برای استعلام اعتبار دفترچه ها اعلام شد که از جمله آن می توان به شماره گیری کدهای دستوری ussd  و مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بیمه شده به هر بیمارستان، مرکز خصوصی یا مطب مراجعه کند، استحقاق درمانش به روش های گفته شده قابل انجام است.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز درباره زمان اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه گفت: کار بسیار گسترده ای است و مقدماتی را می طلبد؛ باید همه پزشکان و مراکز درمانی با ما همکاری کنند. سامانه نیز باید پاسخگو باشد و طوری نشود که مردم به علت قطعی اینترنت یا موارد دیگر با اخلال در دریافت خدمت مواجه شوند.

وی افزود: یکی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک صرفه جویی در تجویز داروهای غیرضروری است. هرچه داروی غیرضروری که مضاف بر قواعد و راهنمای بالینی است کمتر نوشته شود بهتر است، زیرا تجویز داروهای غیرضروری اسراف است و به سلامت بیمار لطمه می زند.

سالاری اضافه کرد: کارهای فنی در حال انجام است و امیدواریم طی چهار پنج ماه آینده این کار را اجرایی کنیم.