محدودیت‌های مقابله با کرونا در هرمزگان برای پنجمین هفته تمدید شد
  • فرهنگی

  • مرداد 12، 1399 - 09:18


با توجه وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان و به منظور کمک به قطع زنجیره شیوع و انتقال این بیماری، محدودیت های مقابله با کرونا در این استان برای گروه های شغلی سه و چهار برای پنجمین هفته متوالی تمدید شد.

این محدودیت ها شامل تعطیلی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی، عزا و تجمع ها هم ممنوع است.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اداره های هرمزگان رضایت بخش نیست

استاندار هرمزگان شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان، گفت: با توجه به آمارهای اعلامی استفاده از ماسک در اداره های استان مناسب است، اما براساس گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی ، رعایت فاصله گذاری در اداره ها رضایت‌بخش نیست.

فریدون همتی تاکید کرد: مدیران اداره ها وظیفه و مسئولیت دارند بسیار جدی بر این امر نظارت کنند تا رعایت فاصله‌گذاری در اداره ها بسیار بهتر شود.

وی افزود: با توجه به رعایت خوب دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم هرمزگان در هفته های اخیر، میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان روند کاهشی پیدا کرده است.

همتی تصریح کرد: این کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا به معنای حل شدن مشکل نیست بلکه این ویروس و بیماری همچنان وجود دارد و باید همه مردم تمامی اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از برپایی تجمعات را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در تمامی اداره ها، واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، پروژه ها و طرح های عمرانی، تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله بازارها و پاساژها و اصناف مختلف، رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک الزامی و اجباری است.

وی هشدار داد: به مراجعه کنندگانی که ماسک نداشته باشند، خدمات ارائه نمی شود و ناظران و بازرسان بر این امور نظارت جدی خواهند داشت و مدیران این مجموعه ها نیز در این خصوص مسئولیت دارند.

مردم تعطیلات عید غدیر در خانه بمانند

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: مردم استان در روزهای عرفه و عید قربان همراهی خوبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و عدم برگزاری اجتماعات و مراسم ها داشتند.

همتی افزود: از مردم خواستاریم برای تعطیلات عید غدیرخم نیز به طور جدی از هرگونه سفر و تردد خودداری کنند، مهمانی و تجمع و مراسم نداشته باشند و در خانه بمانند.

وی تاکید کرد:یکی از مهمترین محورهای مسئولیت فرمانداران در شهرستان‌ها همچنان مدیریت بیماری کرونا است و باید در این خصوص نظارت و دقیق و جدی داشته باشند.