محرومیت ؛ مرگ کودک بی گناه را رقم زد
  • فرهنگی

  • اردیبهشت 04، 1399 - 14:19


دیر رسیدن بیمار به مرکز بهداشتی -درمانی به دلیل خرابی و خاکی بودن جاده باعث شد تا اقدامات درمانی نتیجه ندهد.


مرگ پسر بچه 6 ساله  از اهالی روستای تنگدف دهستان سورک جاسک در اثر گزیدگی نیش عقرب ، هولناک ترین خبری است که عمق محرومیت مردم این شهرستان را نشان میدهد.  این روزها  تراژدی غمبار بر اثر سهل انگاری مسئولان مربوطه  در مناطق محروم جنوب کشور ، جان کودکان را با خطر مرگ تهدید می کند، باید در این خصوص تدابیر اساسی سنجیده شود.
به گزارش دریای اندیشه ، رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک با اشاره به مرگ یک پسر بچه ۶ ساله جاسکی بر اثر عقرب گزیدگی خاطر نشان کرد: این کودک از اهالی روستای تنگدف دهستان سورک جاسک دچار عقرب گزیدگی میشود که به دلیل خرابی راه ابتدا با موتور سیکلت به روستای آگی بند بست منتقل و سپس با آمبولانس به مرکز بهداشتی و درمانی لیردف اعزام شد.  
احمد چنگایی ابراز داشت : پس از اقدامات اولیه در مرکز بهداشتی و درمانی لیردف این کودک برای ادامه درمان به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک اعزام شد و در این بیمارستان اقدامات لازم از جمله تزریق سرم عقرب گزیدگی انجام میشود.
چنگایی با اشاره به اینکه دیر رسیدن به مرکز بهداشتی منجر به مرگ پسر بچه 6 ساله شد ، در ادامه اظهار اشت : به دلیل خرابی و خاکی بودن راه و دیر رسیدن به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک باعث شد تا اقدامات درمانی نتایج مثبتی را بدنبال نداشته باشد و منجر به مرگ کودک 6 ساله شد.
وی اذعان کرد: تصمیم گرفته شد تا این کودک بدحال که ضریب هوشی پایینی داشت برای ادامه درمان به مرکز استان منتقل شود که متاسفانه در طول مسیر جان خود را از دست داد.
شایان ذکر است که چهار روز پیش هم دختر بچه ۷ ساله اهل یکی از روستاهای بخش گافر شهرستان بشاگرد بر اثر عقرب گزیدگی و به دلیل نبود راه مناسب و دیر رسدن به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.