شهرستان سیریک قطب درخشان آبزی پروری دریایی
  • اجتماعی

  • مهر 23، 1400 - 09:45


مدیر کل شیلات هرمزگان در بازدید از اولین مجتمع پرورش ماهی در قفس شهرستان سیریک:

 

*شهرستان سیریک قطب درخشان آبزی پروری دریایی این شهرستان در صورت حمایت آینده درخشانی در حوزه آبزی پروری دریایی و ایجاد اشتغال پایدار دارد*

 

 

 

مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه رئیس شیلات شهرستان سیریک و رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستانهای شیلات هرمزگان از اولین مجتمع پرورش ماهی در قفس این شهرستان در عمق ۱۰ کیلومتری از ساحل کوهستک بازدید کرد.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل از  روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه شهرستان سیریک یکی از شهرستانهای مستعد شیلاتی است و خوشبختانه به خوبی در مسیر رشد قرار گرفته است گفت: امید است با توجه به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته شاهد رشد و توسعه خوبی در تکثیر و پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس با تداوم حمایت ها باشیم.

 

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه این مرکز بالغ بر ۵۰۰ تن ظرفیت تولید دارد گفت: این مجتمع در فاز اول با ظرفیت ۲۰۰ تن 

به بهره برداری رسیده است .

وی افزود: صنعت پرورش ماهی در قفس که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد این صنعت در فاز اول ظرفیت ۱۱۳ هزار تنی در استان دارد که می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ،تولید پرو تئین با کیفیت و ایجاد امنیت غذایی برای کشور و کاهش فشار به ذخایر آبزیان داشته باشد.

 

دریایی گفت: شیلات هرمزگان از ورود جامعه صیادی و سرمایه گذاران به حوزه پرورش ماهی در قفس استقبال میکنیم و به ویژه ورود این قشر زحمت کش به حوزه آبزی پرو ی می تواند موجب کاهش فشار بر ذخایر آبزیان شود.