تعارف آسیا به رقیبان/ تیم‌هایی که اصلا شبیه مدعی نیستند
  • ورزشی

  • مرداد 13، 1399 - 09:24


بررسی عملکرد شش تیم مدعی کسب سهمیه در پنج هفته اخیر نشان می‌دهد این تیم‌های مدعی به جز استقلال نه تنها عملکرد خوبی نداشته‌اند بلکه به نوعی، حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به رقیب خود نیز تعارف زده‌اند.

شنبه شب دو تیم استقلال و سپاهان در مهم‌ترین دیدار هفته بیست و هفتم به مصاف هم رفتند که آبی‌ها فاتح حساس‌ترین بازی هفته شدند تا ضمن بازگشت به رده دوم، شانس خود برای کسب سهمیه آسیا و نایب قهرمانی لیگ برتر را افزایش دهند.

شش تیم فولاد، استقلال، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و صنعت نفت آبادان تا هفته بیست و دوم مدعی کسب سه سهمیه (در صورت قهرمان نشدن نفت مسجدسلیمان در جام حذفی) لیگ قهرمانان آسیا بودند اما به جز استقلال، پنج تیم دیگر نشانی از یک مدعی ندارند و عملکردی سینوسی را به ثبت رساندند تا ۳ هفته آخر جنگ سهمیه را بین این تیم‌ها شاهد باشیم.

استقلال

شاگردان مجیدی عملکردی بهتر از ۵ تیم دیگر داشتند و توانستند از ۱۵ امتیاز ممکن، ۱۱ امتیاز را کسب کنند و با ۴۸ امتیاز به رده دوم تکیه بزنند و در فکر نایب‌ قهرمانی باشند. آن‌ها توانستند سپاهان و صنعت نفت، رقیبان مستقیم خود را شکست دهند و تراکتور را نیز متوقف کنند. آبی‌ها که در این هفته‌ها شایسته‌تر از ۵ تیم دیگر نشان داده‌اند، هفته آینده باید در دیداری حساس در مشهد به مصاف شهرخودرو رده پنجمی بروند.

سپاهان

شاید ابتدای فصل و حتی در نیم‌فصل، از سپاهان به عنوان اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس نام برده می‌شد اما تنها یک پیروزی در پنج هفته اخیر نشان داده که شاگردان قلعه‌نویی نتوانستند فرم خوب خود را بعد از تعطیلات لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا حفظ کنند. یک برد، ۲ تساوی و ۲ شکست و کسب ۵ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن سبب شد تا طلایی‌پوشان زاینده‌رود از رده دوم به رده چهارم سقوط کنند و سهمیه خود را در خطر ببینند. سپاهان‌ اکنون با ۴۵ امتیاز در رده چهارم است و هفته آینده باید به مصاف نساجی برود که در ۷ هفته اخیر شکست‌ناپذیر بوده و توانسته از تیم‌هایی چون پرسپولیس، استقلال و فولاد امتیاز بگیرد.

تراکتور

شاگردان ساکت الهامی در تراکتور هم خیلی قدر نتیجه نگرفتن رقیبان خود را ندانسته‌اند و تنها ۲ برد در ۵ بازی اخیر باعث شده تا آن‌ها از کورس کسب سهمیه عقب نمانند. کسب ۹ امتیاز از ۱۵ امتیاز و البته شکست سپاهان و امتیاز گرفتن از استقلال در تهران باعث شده تا تراکتوری‌ها در رده سوم قرار بگیرند و دلخوش به بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا باشند. البته آن‌ها هفته آینده کار نسبتا راحتی را پیش رو دارند و باید به مصاف شاهین شهرداری ته جدولی بروند. تراکتور اکنون با ۴۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

فولاد

کرونا حسابی ترمز فولادی‌ها را کشید و نگذاشت که شاگردان نکونام پس از پیروزی‌های شیرین برابر استقلال و ماشین‌سازی روند خوب خود را حفظ کنند. به جز دیدار با نفت مسجدسلیمان که به تعویق افتاد، فولادی‌ها در ۴ بازی آخر خود که به میدان رفتند، تنها یک پیروزی و یک تساوی کسب کرده‌اند تا فرصت حضور در جمع ۴ تیم اول را از دست بدهند. ۴۳ امتیاز و یک بازی کم‌تر، شاگردان نکونام را در رده ششم‌ قرار داده و آن‌ها ابتدا باید مهمان نفت در مسجدسلیمان باشند و سپس در هفته بیست و هشتم  به مصاف سایپا بروند.

شهرخودرو

یک برد و ۳ تساوی حسابی مشهدی‌ها را از کورس عقب انداخته تا کار آن‌ها برای کسب دوباره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به اما و اگر بکشد. کسب تنها ۶ امتیاز از ۱۵ امتیاز و قرار گرفتن در رده پنجم با ۴۴ امتیاز کمی کار گرفتن سهمیه را سخت کرده است. شهرخودرو این هفته باید در مشهد به مصاف استقلال برود و اگر نتواند ۳ امتیاز کامل را کسب کند، احتمالا باید با سهمیه آسیایی خداحافظی کند.

صنعت نفت آبادان

شروع بازی‌ها برای صنعت نفتی که حتی تا رده چهارم لیگ برتر رسید خوش‌یمن نبود و آن‌ها تقریبا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده‌اند. شکست برابر رقیبان مستقیم یعنی استقلال، سپاهان، تراکتور و توقف در خانه برابر شهرخودرو به منزله خداحافظی با آسیا بود. برزیلی‌های ایران در ۵ هفته اخیر رنگ برد را ندیده‌اند و ۳ شکست و ۲ تساوی حاصل کار آن‌ها بوده تا با ۳۸ امتیلز در رده هفتم قرار بگیرند.