تقویم ممنوعیت صید در آبهای هرمزگان در سال ۹۹ اعلام شد
  • فرهنگی

  • فروردین 18، 1399 - 20:36


،بهاره هرمزی گفت:صيد هامور ماهيان از اول فروردين ماه تا پايان ارديبهشت ماه سال 99 در آبهاي اين استان ممنوع اس

به گزارش دریای اندیشه ،وی اظهار داشت: براساس اين تقويم صيد ماهي حلوا سياه و شوريده نيز از اول ارديبهشت ماه تا پايان خرداد ماه 99 در صيدگاههاي اين استان واقع در آبهاي نيلگون خليج فارس و درياي عمان ممنوع اعلام شده است .


هرمزی با اشاره به تغيير زمان ممنوعيت صيد ماهي حلوا سفيد در سالهاي اخير، خاطرنشان كرد: با توجه به تغييرات آب و هوايي و اقليمي و همچنين اظهار نظر جامعه صيادي زمان ممنوعيت صيد اين ماهي در چند سال اخير به 15فروردين تا پايان ارديبهشت ماه تغيير يافته است .


رئیس گروه امور صید شيلات هرمزگان زمان ممنوعيت صيد ميش ماهيان را نيز از15 مردادماه تا پايان شهريورماه سال آينده اعلام كرد .


 بهاره هرمزی  با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول  سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.

 

وی با تاكيد بر رعايت تقويم فصول ممنوعيت صيد اظهار كرد : شيلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ريزي آبزيان به ويژه گونه هاي ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعيت صيد اقدام و اطلاع رساني مي كند.


در هرمزگان 32 هزار صياد با استفاده از چهار هزار و 500 فروند شناور صيادي و با پشتيباني 22 بندر صيادي در بيش از دو هزار و 100 كيلومتر نوار ساحلي استان مشغول به فعاليت هستند كه اين مهم بيانگر نقش مهم شيلات در معيشت مردم استان جداي از اشتغال ايجاد شده در حوزه آبزي پروري و صنايع است .