توزیع صدهزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش همدلی و مواسات هرمزگان
  • فرهنگی

  • اردیبهشت 03، 1399 - 08:40


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از تهیه و توزیع صد هزار بسته معیشتی برای نیازمندان استان در نخستین مرحله رزمایش همدلی و مواسات استان خبر داد.

به گزارش دریای اندیشه ،سردار اباذر سالاری، در مراسم  اجرای مرحله نخست رزمایش همدلی و مواسات ضمن تبریک فرارسیدن سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیرو فرامین مقام عظمای ولایت در خصوص رزمایش همدلی و مواسات و کمک‌های مؤمنانه، این توفیق را داریم که قرارگاه همدلی و مواسات در هرمزگان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان را برپا کنیم.

وی با بیان اینکه کارگروه‌هایی در این قرارگاه شکل‌گرفته که هر کدام گوشه‌ای از کار را پیش می‌برند، افزود: امیدواریم این عمل خیرخواهانه محدود به این ایام نباشد و ادامه پیدا کند تا در طی سال‌ها بتوانیم دردی از دردهای مردم نیازمند استان دوا کنیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با تأکید بر اینکه بنا داریم در این استان حدود صد هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کنیم، تصریح کرد: شناسایی نیازمندان آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا نیز توسط کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و با همکاری پایگاه‌های بسیج و مساجد صورت می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه پاسداران و روحانیان انقلابی همواره با خلوص نیت و مجاهدت خستگی‌ناپذیر در راستای حراست و اعتلای نظام اسلامی جان‌فشانی می‌کنند، گفت: مرحله نخست این رزمایش امروز که مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توزیع اقلام بین جامعه هدف که به‌صورت بررسی‌های میدانی شناسایی شده‌اند آغاز می‌شود و در طول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت و درصدد هستیم که با دوام بخشی به قرارگاه ایجاد شده موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی را در طول سال پیش ببریم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: به لطف خداوند این شجره جدید، یعنی کمک مؤمنانه در قالب رزمایش همدلی و مواسات کاشته شد و امید داریم این درخت کاشته شده با آبیاری همه مؤمنان و با همدلی و حضور مجدانه اعضای قرارگاه همدلی و مواسات به‌ویژه در کمیته‌ها و کارگروه‌های اصلی روزبه‌روز رشد بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی، افزود: از ثمرات شیرین این درخت همدلی و مواسات کسانی بهره می‌برند که خداوند به آنان نظر دارد، وظیفه ما این است که امروز به شکلی آبرومندانه کمک‌های تهیه‌ شده را به درب منزل این نیازمندان برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: مرحوم فاضل لنکرانی فرمودند: «من ۵۰ سال در زمینه اسلام تحقیق کرده اما عصاره آن این است که واجبات خود را انجام دهید و به‌جای مستحبات، تا می‌توانید به کار مردم برسید و کار مردم را راه بیندازید. اگر قیامت کسی سؤال کرد، بگویید فاضل گفته بود».

عبادی گفت: فضیلت انفاق در روایات گاهی به‌ اندازه نماز شب مطرح است و اگر کسی توفیق انجام مستحبات را نداشته باشد می‌تواند با انفاق آن را جبران کند؛ چراکه انفاق ارزش انسان را بالا می‌برد. این قرارگاه نیز با همین نیت و با کمک اعضای آن به کار خود ادامه می‌دهد و ان‌شاءالله به ثمر می‌رسد.